Hai sa invatam prin joc si teatru!

 
Cursul se adreseaza albinutelor cu varsta intre 10 luni- 3 ani ; sustinut de actrita teatrului “Ion Creangă” Nicoleta Rusu
Jocul este activitatea fundamentala a copilariei si sta la baza conceperii intregului program. Jocul inseamna invatare, modul cel mai natural de a invata al copilului. 
 
Printre mijloacele folosite in activitatea de educatie prin teatru si joc este jucaria, papusa (de mana sau marioneta) si multe alte obiecte, ele fiind necesare pentru a face acţiunile copiilor reale. Toate acestea sunt legate de o particularitate psihologica interesanta si anume aceea ca trairilecelor antrenati in joc sunt intotdeauna adevarate, sincere, actiunile lor sunt reale.
 

Obiective

  • 1. Stimularea pozitivă a creativităţii individuale, consolidare comportamentală.
  • 2. Încurajarea copiilor de a se exprima cu ajutorul mijloacelor oferite. Familiarizarea cu personaje din literatura română şi universală.
  • 3. Îndrumarea simţului creativ cu ajutorul jocurilor de rol.
  • 4. Perfecţionarea calităţii limbajului, a pronunţiei şi a intonaţiei.

 

Continuturi

  • a) Exerciţii / jocuri pentru îmbunătăţirea dicţiei.
    Exemplu: Ra, Re, Ri, Ro, Ru Ră, Râ…Bra, Tra, Mre……
    Vom invata sa pronuntam corect literele si consoanele de final de cuvant.
  • b) Exerciţii / jocuri pentru dezvoltarea memoriei şi a puterii de concentrare.
    Exemplu : cu ajutorul miscarilor, a obiectelor si a jocului vom incerca sa memoram mai usor un text.
  • c) Exerciţii / jocuri de imaginaţie – improvizaţie.
    Cu ajutorul diferitor obiectelor, a muzicii vom poposi in diverse povesti, unde ne vom intalni cu multe personaje.
  • d) Exerciţii / jocuri pentru dezinhibare şi dobândirea încrederii în propria persoană.
    Papusile de mana, teatru de umbre ne vine in ajutor, ca mai tarziu si cei timizi sa faca primii pasi increzatori spre a spune un text, sau a juca o situatie.
  • e) Exerciţii / jocuri de relaxare (bazate pe muzică de relaxare, respiraţie).
    Cu ajutorul muzicii si a povestilor scurte spuse de Nicoleta, relaxati vom incerca sa invatam cuvinte si expresii noi.
  • f) Exerciţii / jocuri bazate pe culori.
    Vom discuta despre culori, le vom asocia cu fiinte sau obiecte, vom incerca sa ne miscam fiecare cum crede ca se misca culorile, vom picta pe muzica.

 

Pentru Baby BEES (10 luni- 18 luni), prin ateliere senzoriale ne vom juca si invata sa rostim silabe, sa scoatem sunete, sa gesticulam pe versuri si muzica, sa invatam cat mai multe lucruri noi descoperindu-le in nisip, spuma, apa, crengi, frunze, pene, baloane si alte lucruri in tema orei propuse.
 

Jocul are o putere imensa in viata copiilor. Existao stransa interdependenta intre evenimentele de la inceputurile invataturii copilului si succesele si insuccesele din viitoarea activitate educationala. 
 
Jocul reprezinta un ansamblu de actiuni si de operatiuni care urmaresc obiective de pregatire intelectuala, tehnica, morala, fizica a corpului. Elementul de joc imprima acestuia un caracter mai viu si mai atragator, aduce varietate si o stare de buna dispozitie functionala, de veselie si de bucurie, de destindere , ceea ce previne aparitia monotoniei si a plictiselii, a oboselii. 
 
Copiii prin nastere au tendinta de a invata si a descoperi, de a sti si de a cerceta. In joc exista libertatea spiritului care permite copilului sa caute si sa descopere noi idei. Exista o tendinta de implicare personala, de control si dirijare. Jocul este un mod natural care determina copilul sa lucreze in grup. 
 
Copiii, majoritatea timpului liber si nu numai, si-l petrec jucandu-se. Jocul reprezinta pentru copii o modalitate de a-si exprima propriile capacitati. Prin joc, copilul capata informatii despre lumea in care traieste, intra in contact cu oamenii si cu obiectele din mediul inconjurator si invata sa se orienteze in timp si spatiu. Putem spune ca jocul este “munca copilului”. 
 
Invatarea prin joc si teatru se bazeaza pe joc. Strategia educationala prin joc inseamna inventivitate si ingeniozitate, dezvoltarea imaginatiei, dezvoltarea atentiei, a spiritului de observatie, al comunicarii si al spontaneitatii. “Jocul” , acest tip de ”disciplina distractiva”, ofera simultan si libertate si rigoare, dezvoltand increderea in sine, creand posibilitatea de a-ti descoperii si folosi cele mai bune abilitati, fiind cel mai bun stimulent pentru capacitatea de expresie a copilului.