Cei mai multi parinti considera ca la varste fragede singura preocupare a copilului ar trebui sa fie joaca. Pentru educatie si „invatat” va avea timp mai tarziu, isi spun acestia, iar instinctul este corect. Cresa Montessori reprezinta o abordare de ansamblu pentru dezvoltarea copilului.
Totusi, joaca in sine este o forma de educatie, iar copiii au aceasta dorinta neobosita de a sti tot, de a cunoaste, de a explora. Tocmai de aceea joaca lor poate fi usor transformata intr-o forma de educatie, oricand si oricum.
Educatia la varste fragede este si dezideratul creselor Montessori, insa parintii care isi doresc acel echilibru intre libertate si disciplina traditionala au toate motivele sa caute o cale de mijloc. Aceasta cale de mijloc este abordarea propusa de Busy Bees Academy, o cresa traditionala care imprumuta insa cele mai utile strategii ale educatiei Montessori.
Iata, mai exact, cum se poate obtine acest echilibru:
Pana la varsta de 1 an si jumatate, orice activitate a copilului este o aventura, prilej de uimire, de depasire a unor limite. Cele mai multe „exercitii” presupun jocuri de prindere a unor jucarii, de construit, carti senzoriale, exersarea schimbarii pozitiei corpului prin rostogolire si asa mai departe.
Apoi, pana in jurul varstei de 3 ani, se face trecerea la jocuri de miscare, exercitii de stimulare a lecturii, mima sau alte activitati tematice. Potrivit Ministerului Educatiei, spatiul in care cel mic isi desfasoara activitatea trebuie:
Intr-un astfel de cadru, axandu-se pe activitatile mentionate anterior, se desfasoara educatia traditionala in crese.
Pe langa toate aceste aspecte, sistemul Montessori vine cu o serie de particularitati, specifice propriei filozofii de educatie:
Asa cum am sugerat deja, la Busy Bees ne-am propus sa oferim micutilor cel mai diversificat (dar sigur!) mediu de dezvoltare, in care sa imbinam armonios metodele traditionale de educatie cu aspectele mai inovatoare ale educatiei Montessori:
Cei mici sunt cea mai mare preocupare a noastra. De la elementele cognitive pe care li le insuflam in activitatile de zi cu zi, pana la dezvoltarea aptitudinilor sociale atat de importante, totul este o forma de joaca, mai mult sau mai putin „serioasa”.