Copiii si somnul / Somnul copiilor

By cresa | Sanatate

Oct 21

 Copiii si somnul / Somnul copiilorSomnul este pentru sanatatea si buna functionare a organismului nostru la fel de important precum sunt apa si mancarea. Dar, multe persoane nu dorm suficient. In cazul copiilor, somnul joaca un rol deosebit de important in cresterea si dezvoltarea lor sanatoasa.
Dincolo de simpla schimbare a starii de spirit a copiilor, a comportamentelor sau a performantelor academice, insuficienta somnului a fost adesea asociata cu scaderea capacitatii de a socializa si cu dificultati de invatare.
 
 
 

Cate ore de somn sunt suficiente?

Atunci cand expertii studiaza nevoile de somn ale copiilor, intr-o zi de 24 de ore, ei iau in calcul si somnul de dupa-amiaza.
Atata timp cat fiecare copil este diferit, graficele de somn nu sunt exacte, dar, cu toate acestea, mai jos gasiti orele de somn pentru diferite varste:

  • Nou-nascuti (0-2 luni): 12 pana la 18 ore de somn in fiecare zi.
  • Sugari/ Bebelusi (3-11 luni): 14 pana la 15 ore de somn in fiecare zi.
  • Copiii mici (1-3 ani): 12 pana la 14 ore de somn in fiecare zi.
  • Prescolarii (3-5 ani): 11 pana la 13 ore de somn in fiecare zi.
  • Scolarii (5-10 ani): 10 pana la 11 ore de somn in fiecare zi.
  • Adolescentii (10-17 ani): 8 pana la 9 ore de somn in fiecare zi.
  • Adultii:7 pana la 9 ore de somn in fiecare zi.

 
Va surprinde acest numar de ore? Nu sunteti singurii. Cei mai multi dintre parinti nu sunt constienti de cat de mult somn au nevoie copiii lor intr-o zi.
 
Invatarea bunelor obiceiuri de somn

Copiii si somnul / Somnul copiilor

Invatarea bunelor obiceiuri de somn

 
Obiceiurile de somn- bune sau rele- sunt stabilite in viata unui copil, adesea in copilarie, iar familia detine un rol important in acest proces. De exemplu, ca sa-ti ajuti bebelusul sa nu mai planga, tu poti sa-l iei imediat in brate sau sa-i dai de mancare. In timp, acest lucru va face ca bebelusul sa devina dependent de cineva care sa-l ajute sa adoarma. Apoi, pe masura ce creste dificultatea de adormi singur se va transforma intr-o adevarata lupta care implica “ un alt pahar de apa” sau” inca o imbratisare”, lucru care ii frustreaza si, in final ii oboseste pe membrii familiei.

 

Solutia este, desigur, sa-ti ajuti copilul din vreme sa-si stabileasca/ fixeze obiceiuri bune de somn si auto-reglare.

 

Iata cateva sugestii:

  • Stabiliti un program al principalelor momente ale zilei: trezitul de dimineata, somnul de dupa-amiaza, orele de masa. Rutinele regulate ofera bebelusilor si copiilor o stare de confort si de siguranta.
  • Variati activitatile zilnice ale copilului si asigurati-va ca acestea sunt interesante. Includeti cat mai multe activitati fizice si pe cat posibil, activitati desfasurate in aer liber.
  • Stabiliti un obicei simplu pentru culcare care sa fie potrivit pentru copil. Ii puteti citi o carte sau puteti discuta despre evenimentele petrecute in ziua respectiva.
  • Lumina slaba si draperiile trase arata ca e ora pentru culcare. Dimineata, trageti jaluzelele si draperiile si lasati sa patrunda lumina naturala. Creierul percepe ca este ora pentru trezire.
  • Va va lua ceva timp ca sa-i stabiliti copilului ora ideala pentru culcare. De exemplu, fiti atenti in fiecare seara si retineti momentele in care copilul incepe sa fie obosist. Acela e momentul in care trebuie sa mearga la culcare, asa ca planificati rutina pentru culcare mai devreme. Daca depasiti acest moment, copilul s-ar putea sa devina plin de energie si s-ar putea sa intampinati probleme in a-l convinge ca este timpul pentru culcare.
  • Stabiliti ora de somn ca un moment special. Ar trebui sa fie un moment in care sa interactionati cu copilul intr-un mod afectuos, dar ferm. Participati la rutina de culcare, apoi stingeti lumina si pregatiti-l pentru somn.

 
Luati masuri daca observati ca micutul dumneavoastra nu se odihneste cat trebuie.

Leave a Comment:

Leave a Comment: